24. března 2019

Muž, který už nezavolal







Autor: Rosie WALSH 

Originální název: 
Ghosted (The Man who didn´t call) 

Nakladatelství: Motto 

Vydání v ČR: 2018 

Počet stran: 384 

Žánr: romány pro ženy 



Oficiální anotace: 
Sarah a Eddie se do sebe zamilovali na první pohled. Strávili spolu sedm úžasných dní a oba měli pocit, že potkali toho pravého. Když Eddie odjíždí na plánovanou dovolenou a slíbí, že zavolá, Sarah nepochybuje, že slib dodrží. Jenže nezavolá. Ani neodpovídá. Všichni Sarah radí, ať na něj zapomene, ale ona ví, že se něco muselo stát. Zjistí, že skutečně existuje důvod, proč Eddie zmizel – pravda, kterou si zapomněli říct. 


Recenze: 
Na tuhle knížku jsem si v knihovně počkala pěknou chvíli. Musím se přiznat, že Muž, který už nezavolal mě zaujal především obálkou. Tajuplná anotace byla až druhotná. Vůbec jsem nevěděla, co mě čeká. Bude to jen obyčejný příběh o tom, jak Sarah potkala záletníka, který se jí zapomněl zmínit, že je ženatý? Má Eddie smrtelnou nemoc? Nebo v tom bude kapka nadpřirozena a Eddie pochází z jiné doby? Nad touhle knížkou viselo spoustu otazníků. 

"Opravdu to bolelo. Proč mi nikdy nikdo neřekl, že "zlomené srdce" není jenom obrazné vyjádření?" - Sarah

Komu se to už někdy nestalo. Zažili jste s někým fajn večer nebo dokonce několik rande a pak, z ničeho nic, se ten druhý už neozval. Pro Sarah je to o to větší šok, protože s Eddiem strávili neuvěřitelných sedm dní. Logicky se tedy Sarah obává, že se Eddimu muselo něco stát. Přece by jeho zájem o ni neopadl jen tak, bez příčiny. Pokouší se s ním tedy spojit, ovšem bezvýsledně. 

"S každým uplynulým dnem jsem se čím dál méně bála o Eddiho a čím dál víc jsem se bála o sebe." - Sarah

Rosie Walsh rozdělila příběh na tři části a převážnou většinu sledujeme z pohledu Sarah. Autorka začíná vyprávění patnáct dní po tom, co se Sarah a Eddie rozloučili. Retrospektivně se pak vrací k okamžikům, které strávili hlavní protagonisté spolu. Jak se seznámili, co prožívali, co si neřekli... Párkrát se v knize objeví také dopis adresovaný neznámé osobě. Na jednu stranu to pomáhá hezky gradovat děj, na druhou mi to přišlo trošku zmatečné a chvílemi jsem se v tom ztrácela. Přestože je příběh opravu hodně čtivý a dokáže vás od prvních stránek vtáhnout do děje, některé nepochopitelné kroky a chování jak hlavních, tak vedlejších postav mi celkový dojem poněkud zkazily. Rozuzlení celé záhady muže, který už nezavolal, a hlavně jak na to Sarah přišla, se mi pak zdálo lehce nahodilé a nepříliš promyšlené. 

"Podívala jsem se na telefon - už se z toho u mě stal podvědomý reflex, stejně přirozený jako dýchání." - Sarah

Muž, který už nezavolal je bezesporu nevšední záležitostí. Nebo se mi alespoň nic podobného nedostalo do rukou. Styl, jakým Rosie Walsh píše, dokáže čtenáře rozhodně zaujmout. Stejně tak je tomu i s námětem. Romantika, tajemství, složitá minulost – to vše v jednom růžovém balení. Bohužel mi v příběhu chybí důkladnější propracování odhalení celé záhady a nelogické chování jedné z vedlejších postav. 


Hodnocení:






Mohlo by vás zajímat:

                          

Žádné komentáře:

Okomentovat