15. ledna 2017

Nově v knihovně 15






























Přípravy na státnice jsou  v plném proudu. Stále se učím a stále nic neumím. Ovšem i mozek musí občas odpočívat, takže jsem se rozhodla vzít to dnes trošku aktivně a alespoň krátce vás poinformovat o mých knižních novinkách. Dvě jsem dostala k Vánocům a jednu jsem si pořídila sama při povánočních slevách.

První knížku jsem obdržela v rámci Knižíška (ve zkratce řetězová výměna knih). Jde o psychologický thriller V Mlze od Caroline Eriksson. Pod stromečkem jsem pak objevila Rodokmen krok za krokem. Jen co budu mít chvíli klidu, vrhnu se na to.

Nakonec jsem si hned po svátkách koupila v rámci akce u Dobrovského roztomilou oddechovku – Milostné dopisy slavných mužů. Už teď se těším, až na to všechno čtení budu mít čas.:)



V Mlze - Caroline Eriksson


Z VÝLETU NA OPOUŠTĚNÝ OSTROV…
Prázdninový výlet zavede Gretu, Alexe a čtyřletou Smillu přes jezero Maran (Přízrak) – opředené mýty a záhadami – na malý opuštěný ostrov. Alex s dcerou se vydají mezi stromy, Greta se v zasněné náladě zdrží na pobřeží…, a když se manžel s dcerou nevracejí, vydá se za nimi: určitě se zabrali do hry a zapomněli na čas. Volá je a horečně prohledává ostrov, je to ale marné.
…SE VRÁTILA JENOM ONA
Greta se zoufale potřebuje dovolat Alexovi, aby se ujistila, že jsou se Smillou v pořádku, a kdyby se neozval, musí zavolat policii. Jenomže její mobil v loďce není. Až po návratu do chaty ho najde schovaný pod pokrývkou. Dala ho tam ona, nebo někdo jiný? Ale kdo a proč? Během policejního pátrání před ní vyvstávají naléhavé výjevy z minulosti a začne ji trápit otázka, jestli to, co dosud považovala za skutečnost, není jen obratně vymyšlená lež. A jakou roli v celém dramatu hraje ona sama? Existuje souvislost mezi zmizením Alexe a Smilly a tím, co se stalo onoho večera před mnoha lety, kdy přišel o život Gretin otec? Kdo byla neznámá žena, která se zjevila u jejich chaty tu noc před zmizením?
A najdou vůbec Alexe a Smillu?
V mlze je psychologický thriller, kde nikdo není tím, za koho jej zprvu pokládáme, a nic není tak, jak se to zpočátku jeví.
Temné tóny atmosféry románu, charakteristické pro severské thrillery, se snoubí s pronikavou psychologií v dokonalé podobě, která předjímá velký úspěch.




Rodokmen krok za krokem - Lenka Peremská


Zajímá vás, odkud pocházíte a jaké jsou kořeny vaší rodiny? Chcete se více dozvědět o svých předcích anebo příbuzných, o jejichž existenci nemáte ani tušení? Potom je tato publikace právě pro vás! Pomůže vám při prvních a nelehkých krůčcích proti proudu času, poradí vám, jak pátrat v archivech, na jaká úskalí si dávat pozor, a stejně tak vám představí i možnosti využití digitalizovaných pramenů dostupných pomocí internetu. Kniha obsahuje i přiložené CD s genealogickými programy.




Milostné dopisy slavných mužů


Milostné dopisy slavných mužů, je sbírka romantických milostných dopisů slavných osobností minulosti i současnosti. Když Carrie Bradshaw, hrdinka seriálu a filmu Sex ve městě, z této krásné sbírky předčítala Panu Božskému, miliony žen po celém světě začaly tuto knížku shánět. Nyní máte možnost i Vy přečíst si romantické milostné dopisy, které napsali slavní muži jako Ludwig van Beethoven, Napolean Bonaparte, Robert Browning, Lord Byron, Lord Randolph Churchill, Winston Churchill, Mark Twain, Oliver Cromwell, F. Scott Fitzgerald, Gustave Flaubert, Johann Wolfgang von Goethe, Victor Hugo, James Joyce, Franz Kafka, John Keats, Jack London, Wolfgang Amadeus Mozart, Theodore Roosevelt, Jr., George Bernard Shaw, Lev Nikolajevič Tolstoj, Vincent Van Gogh, Voltaire a další.


8 komentářů:

  1. To jsou krásné novinky, a také moc hezky nafocené! :) V mlze mě láká též :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Zapomněla jsem připsat, že by mě moc zajímala nějaká recenze nebo článek o těch Rodokmenech, vypadá to velice slibně a možná bych si to taky ráda pořídila. Budeš ji sepisovat? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím jsem nad tím ještě neuvažovala, ale asi by to šlo, sepsat alespoň krátký článek o Rodokmenech. Jestli je to k něčemu a tak.:)

      Vymazat
    2. Super, tak se budu na článek těšit :)

      Vymazat
  3. Moc krásné fotky, i krásné knížky. Nejvíc mě zaujali Milostné dopisy slavných mužů. Tahle knížka si ke mě asi najde cestu :))

    A držím palce na státnice!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. A to jsem fotila zrovna poněkud na rychlo.:) Zatím jsem přečetla asi 3 dopisy, ale je to zajímavé.:)

      Vymazat
  4. Vypadá to zajímavě. :) Jinak držím palce u státnic.

    OdpovědětVymazat