14. února 2017

The Courtship Book Tag




























Je to konečně tady. Státnice jsou, naštěstí, úspěšně za mnou a mám opět čas věnovat se i dalším věcem, které mě baví. Jako třeba čtení (literatury, která nesouvisí se školou) a blogování. Už o víkendu jsem se vrhla na novinku Vášnivý lhář od autorského dua Christiny Lauren. Za chvíli budu na konci a můžete se těšit na recenzi. Do té doby pro vás mám alespoň malé zpestření v podobě krátkého book tagu, který jsem objevila TADY. A protože se blíží Valentýn, čas romantiky, vezmeme to trochu tématicky. Pojďte se seznámit s The Courtship Book Tag.



1. fáze - Prvotní přitažlivost
Knížka, kterou sis koupila kvůli krásné obálce

Jednoznačně Ostrov lhářů (E. Lockhart - recenze). Mám ráda jednoduché obálky s přiměřenou směsí barev a bez přebytečných rušivých elementů. Proto právě Ostrov lhářů. Vždyť se na tu obálku podívejte. Krásné prosté pozadí zahalené do růžové mlhy a přímo ze středu na vás kouká půvabně jednobarevný název. Ideál.




2. fáze - První dojem
Knížka, která tě dostala svou anotací

Některé anotace vás zaujmou, jiné odradí a pak je tu ty, které vás dostanou na první dobrou. Každý si pod tím představí něco jiného. Pro mě je to Všude kolem černý les (Ruth Ware - recenze). Má v sobě tu správnou dávku depresivní ponurosti a příslib tajemství. (Mimochodem, tahle knížka byla i v užším výběru na pár dalších pozic.)




3. fáze - Sladké řeči
Knížka, která tě dostala díky stylu, kterým je napsána.

Tohle byla láska na první přečtení. Nemohla jsem uvěřit, že mi Hledám přítelkyni pro konec světa (Tiffanie DeBartolo) unikalo tak dlouho. Autorka má opravdu jedinečný styl psaní, který mě upoutal hned na prvních řádcích. Ostrý jazyk s jemnými hranami, to se jen tak někomu nepodaří.




4. fáze - První rande
První díl série, který tě přiměl koupit si zbytek

Deset malých nadechnutí (K.A. Tucker - recenze) pro mě bylo jako vstoupit do úplně nového světa. Slunné Miami v kontrastu s traumatickým zážitkem hlavní postavy. Hořkosladký příběh o životě, ztrátách i nálezech. Další díly si kupovat nemusíte (krom postav nemají moc společného), ale vyloženě je potřebujete mít.




5. fáze - Pozdní noční hovory
Knížka, která tě přiměla zůstat vzhůru celou noc

Je to sice obyčejný romantický příběh o jednom rockerovi, ale přesto vás to nutí číst dál a dál. Až najednou zjistíte, že je půl čtvrté ráno, vy máte před sebou ještě 20 stránek a prostě je musíte dočíst chtě nechtě. Tohle noční dobrodružství jsem zažila s Rockovým riskem (Kylie Scott - recenze). 




6. fáze - Vždycky v mé mysli
Knížka, o které jsi nemohla přestat přemýšlet

Na člověka vždycky víc dopadnou ty ponuré příběhy, ve kterých se řeší vážná témata. Nebo si to alespoň myslím. Mě takhle naposledy zaměstnala Nejšťastnější dívka na světě (Jessica Knoll - recenze). Ani ve snu by mě nenapadlo, kam to celé může směřovat. Po dočtení jsem několik následujících dnů (a možná i týdnů) všem vyprávěla, jaký neuvěřitelný příběh to je, a že si to nutně musí taky přečíst.




7. fáze - Fyzické sblížení
Knížka, která tě zaujala tím, jaká je na omak

První mi přišla na mysl Agnes (Hannah Kent - recenze). Má takovou tu příjemnou, téměř sametovou obálku, po které byste mohli přejíždět prsty od rána do večera. Jen škoda, že na ní pak zůstávají otisky.




8. fáze - Setkání s rodiči
Knížka, kterou bys doporučila rodině a známým

Dějiny lásky (Nicole Krauss). Tuhle knížku jsem sama dostala od kamarádky a s radostí jí šířím dál. Jak mezi kamarády, tak mezi příbuzné. Nenechte se zmást názvem, nejde o žádnou romantiku. Najdete tu humor, napětí a hlavně osudy čtveřice hlavních hrdinů, které spojuje jeden ztracený rukopis.




9. fáze - Přemýšlení nad budoucností
Knížka nebo série, u které jsi si jistá, že ji budeš číst ještě mnohokrát

Tady o pomyslné první místo soutěžily právě výše zmíněné Dějiny lásky a Veronika se rozhodla zemřít (Paulo Coelho), která nakonec zvítězila. Tahle knížka mě nikdy neomrzí. Dokonale neotřelý příběh z prostředí slovinské psychiatrické léčebny na přelomu století nejen o chuti žít, ale také umírat.




4 komentáře:

  1. Ostrov lhářů pro mě byl přitažlivý nejen zvenku, ale i zevnitř :) I Všude kolem černý les se mi také moc líbil, ostatní knižky bohužel neznám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se ti líbilo Všude kolem černý les, za zkoušku stojí i Nejšťastnější dívka na světě.:)

      Vymazat
  2. Všude kolem černý les a Agnes bych si ráda přečetla :)

    OdpovědětVymazat