20. prosince 2016

Vánoce





























               Nakladatelství: Apetit             Vydání v ČR: 2012            Počet stran: 156


Oficiální anotace:
Desátá kuchařka Vánoce z Edice Apetit nabízí přes 125 receptů. Vánoční kuchařka je jediná kniha, kterou od teď budete na Vánoce potřebovat. Recepty můžete připravovat od Adventu až po Štěpána. Pečte s námi cukroví, míchejte horké nápoje a likéry pro předvánoční čas, vyrábějte jedlé dárky nebo slavnostní menu pro Štědrý den a svátky vánoční.


Na začátek krátké sdělení. Asi jste si všimli, že to tu v poslední době moc nežije. Bohužel se to nezlepší ani v nejbližších týdnech. Nejdřív za to mohlo dokončování diplomky, teď jsou tu zase vánoce (ty mi dávají zabrat každoročně) a začátkem února mě čekají státnice. To pak člověk nemá čas ani na sebe natož na čtení nebo blog. Nerada bych to tu ale zanedbávala úplně. Takže jak jsem slíbila, dnes pro vás mám alespoň takovou malou recenzi na kuchařku Vánoce z edice Apetit.


Mini recenze:
Vánoce jsem si pořídila už loni. Mají krásný jednoduchý obal, který mi na první pohled padl do oka. Při rychlém prolistování se mi zalíbila i zevnitř, takže bylo jasno a mohla jsem směřovat k pokladně.

V první řadě mě potěšilo šikovné uspořádání kapitol. Na začátku naleznete recepty spojené s adventem, následuje cukroví (vhodně rozdělené na klasiku, krémové a bez pečení). Taky tu objevíte tipy na jedlé dárky a samozřejmě nechybí ani štědrovečerní večeře (včetně dezertů) nebo rady ohledně servisu.


Sama jsem vyzkoušela především recepty na cukroví a jeden právě na dezert. Konkrétně to byly čokoládovo-kávové šálky. Jde v podstatě o vylepšenou horkou čokoládu z ingrediencí, které máte běžně doma – tmavá čokoláda, smetana ke šlehání, cukr, kávu, kakao a případně rum. Příprava je úplně jednoduchá a rychlá.

Cukroví vezmu komplexně. U každého receptu najdete informace o množství a také o tom, jak dlouhá a náročná je příprava.  Ta obtížnost, to je právě oříšek. U některých receptů s označením pro zkušené jsem neměla vůbec žádný problém. Zpracování nebylo vůbec složité a cukroví se mi krásně povedlo. Na druhou stranu jsem občas měla problém u „snadných“ receptů.  A to jsem postupovala přesně podle návodu. Těžko říct, kde nastala chyba.

Když zhodnotím kuchařku Vánoce jako celek, můžu vám ji doporučit. Zahrnuje spoustu receptů, kterými si můžete ozvláštnit Štědrý večer a při dobré vůli je využijete nejen v období adventu. (Příští rok se chystám na výrobu jedlých dárků.:))




Hodnocení:


Žádné komentáře:

Okomentovat