19. března 2016

Deset knižních dní - Devět plánovaných knih

Projekt Deset knižních dní pokračuje a máme tu den číslo 2 a s ním Devět plánovaných knih. Vykládat se to dá různě. Třeba jako knihy, na které plánujete napsat recenzi nebo (a tak jsem to pojala já) ty, které se chystáte v blízké době přečíst. Většina zapálených knihomolů má nekonečný seznam ještě nepřečtených knih. To tak úplně není můj případ.  Ráda procházím knihkupectví a hledám nové tituly. Když se mi knížka opravdu zamlouvá, zvládnu ji přečíst za jeden den (abych byla přesnější, tak spíš za noc). Seznamy si ze zásady nedělám. Přesto se samozřejmě najdou knížky, ke kterým se nedostanu hned, nebo na ně musí být ta správná nálada.  A jakých devět knih si plánuji přečíst?
 

 


Dárek z pravé lásky - kolektiv autorů
Zimní romantika. Na začátek něco trochu lehčího. Mám ráda knihy s atmosférou. A co víc si přát, než si v zimním čase někam zalézt s knihou, věnující se vánočním příběhům. To sice znamená, že k tomuhle dílu se dostanu až za tři čtvrtě roku, ale o to víc se na ni můžu těšit.






 


Ten, kdo stojí v koutě - Stephen Chbosky
Psychologické drama introvertního středoškoláka. Tuhle knihu určitě znáte. Mimo jiné proto, že právě vyšlo její nové vydání. Příběh Charlieho byl dokonce i zfilmován. Jestli je kniha, alespoň z poloviny tak dobrá jako film, rozhodně se stane jednou z mých oblíbených.






 


Smolná sezóna - Moïra Fowley-Doyle
Tajemná rodinná úmrtí, strach a láska. Abych nezanedbávala ani novinky. Nedávno jsem na jednom blogu narazila na Smolnou sezónu. K přečtení mě navnadila jak oficiální anotace, tak i samotná obálka. Co (nebo kdo) stojí za záhadnými nehodami v rodině? Jsem zvědavá, co se z toho vyklube a jaké bude rozuzlení téhle duchařiny.





 


Čmeláci v srdci – Petra Hülsmann
Společenský román ze života jedné ženy. Na tuhle knihu jsem přišla úplnou náhodou, když jsem hledala něco podobného Jamaice Lane od Samanthy Young. Upřímně, vůbec netuším co od příběhu čekat. Ale na databázi knih to má více než slušné hodnocení. Proč tomu nedat šanci.






 


Kdybychom se neviděli – Cynthia Hand
Pohled do duše sestry sebevraha. Podobná témata mě vždy upoutají nejvíce. Co se asi honí hlavou dívce, které zemřel bratr. Ke všemu z vlastní vůle. Doufám, že v příběhu bude dobře vykreslená psychologie postav a nepůjde o další zklamání.






 


Jako zabít ptáčka – Harper Lee
Americká klasika o předsudcích a postavení černochů v první polovině 20. století. Aby byl závažný příběh o obvinění ze znásilnění vyprávěn z pohledu dvou dětí, je neobvyklé. Autorka za tuhle knihu získala Pulitzerovu cenu. Klasika, tu mám ráda.
 






 


Smrt je mým řemeslem – Robert Merle
Deníkové zápisky vzorného nacisty. S touhle knihou mě seznámila kamarádka. Příběh se zakládá na skutečné postavě Rudolfa Hösse, který působil v Osvětimi a zabil více než dva a půl milionu lidí. Moc často příběhy z nacistického prostředí nečtu, ale tohle dílo se nedá přehlédnout.
 






 


Archerův hlas – Mia Sheridan
Sblížení dvou poznamenaných duší. Od Mii Sheridan jsem zatím nic nečetla a Archerův hlas mě zaujal díky anotaci. Nevypadá to těžké čtení. Na druhou stranu se mi ani nezdá, že by šlo o pouhou oddechovku. Opět tady spoléhám na dobře propracovanou psychologii postav.






 


Všichni jsme hleděli vzhůru – Tommy Wallach
Konec světa v dohledné době. Kdyby na svět měl za dva měsíce spadnout obří asteroid, co byste dělali? Zůstali byste v zajetých kolejích nebo byste prožívali každý den, každou minutu naplno? Mohl by to být zajímavý příběh o lidech, životních osudech a blížící se katastrofě.





                  Tohle je mých Devět plánovaných knih. Které knihy se chystáte číst vy?
 

Žádné komentáře:

Okomentovat