5. února 2018

Vypůjčeno z knihovny 9




























Ráda si půjčuju knížky z knihovny. Zaprvé, občas v nich naleznete skryté poklady. Třeba tužkou podtrženou větu. Na co ten dotyčný myslel, když jí podtrhával? Jaký pro něj měla význam? Nebo papírek s poznámkami k příběhu. Jednou jsem dokonce mezi stránkami objevila čtyřlístek. Usušený samozřejmě. Nezůstal mi doma. Nechala jsem ho tam, kde jsem ho našla. Pro další čtenáře. A zadruhé, což je ještě důležitější, někdy se vám povede poznat knihy a autory, které byste jinak úplně minuly. 

Každopádně, tím se dostáváme k pointě dnešního článku. Po delší době jsem se totiž vypravila do knihovny, a kdybych to neudělala, nejspíš bych přišla o tři velmi zajímavé knihy. (Zatím tedy soudím jen podle anotace.) 

Nejnovější dočasné knižní přírůstky bych směle mohla označit jako modrou edici. Čehož jsem si mimochodem všimla, až když jsem je všechny společně fotila. Kromě barvy toho ale nemají moc společného. Snad jen, že vypráví o životě. Má mě rád, nemá mě rád od Sally Thorne o tom milostném. Rodinným dramatem se zabývá John Searles a jeho Zvláštní, ale pravdivé. A v románu Možná v jiném životě si Taylor Jenkins Reidová pohrává s myšlenkou, která alespoň jednou za napadne každého. Co by kdyby.  

Jsem zvědavá, jaká dobrodružství mě čekají. 





Má mě rád, nemá mě rád - Sally Thorne


Lucy Huttonová a Joshua Templeman se nemají rádi. Není to jen nějaká vzájemná nelibost nebo snad dokonce pouhé nesnášení se. Nenávidí se celým srdcem a nebojí se dát si to pořádně najevo, zatímco jsou nuceni obývat společnou kancelář vydavatelského domu. Lucy nemůže vystát Joshuovu upjatost a perfekcionismus, on zas pohrdá jejím spontánním přístupem a bláznivě barevným oblečením. Navíc se dozvědí, že jeden z nich má být povýšen. Bitva se rozhořívá naplno a Lucy je odhodlaná nevzdat se, i když se jí hra na nenávist začíná vymykat z rukou. Možná že Joshuu nemá zas až tolik nerada. Možná ani on ji. Možná je od vášnivé nenávisti k lásce překvapivě blízko. 





Zvláštní, ale pravdivé - John Searles


VRAŽDA A POMSTA, SMRT A LÁSKA… 
Po pádu z požárního schodiště u svého bytu na Manhattanu se Philip Chase nastěhuje zpátky domů ke své matce Charlene, zahořklé ženě, která se nikdy úplně nesmířila se smrtí mladšího syna Ronnieho, k níž došlo před pěti lety.  
Otupělý sledováním televize a hádkami s matkou upadne Philip do stavu netečnosti. Všechno se změní jedné zimní noci, kdy se na jejich prahu objeví Ronnieho přítelkyně ze střední školy Melissa Moodyová, aby jim oznámila, že je těhotná. A otcem, jak tvrdí, je Ronnie 
Tak začíná podivuhodný příběh, v němž se Philip a jeho matka probírají Melissinou i svou minulostí. Ve snaze dobrat se odpovědí na otázky, které je trápily po celý život, podniknou neobvyklou cestu, během níž jsou nuceni čelit vraždě i pomstě, smrti i lásce, a na jejímž konci možná někdo z nich dojde i kýženého vykoupení… 





Možná v jiném životě - Taylor Jenkins Reidová


Podmanivý příběh o mladé ženě, jejíž osud závisí na tom, jak se rozhodne, když znovu potká svou první lásku. Ve střídajících se kapitolách se před námi odvíjejí dva možné scénáře – s překvapivě rozdílnými výsledky. 
Hannah Martinové je devětadvacet a stále ještě netuší, co se životem. Od promoce žila v šesti různých městech a vystřídala bezpočet zaměstnání. Poté co se v New Yorku zaplete se ženatým mužem, rozhodne se vrátit zpátky do rodného Los Angeles. Zabydlí se u své kamarádky Gabby, která ji zavede na večírek s dávnými přáteli. Právě tam se Hannah setká se svým bývalým přítelem Ethanem. Gabby chce ale už po půlnoci domů a Hannah se ocitá před těžkou volbou – buď odejde s kamarádkou, anebo zůstane s Ethanem. Váhá. Co se stane, když odjede s Gabby? A co se stane, když ne? 
Od této chvíle se kniha štěpí na dva různé příběhy s velikými důsledky pro Hannah i pro lidi kolem ní. A jak se obě odlišné reality rozvíjejí, vyvstávají v příběhu hlubší otázky o osudu a pravé lásce: Platí, že co se má stát, to se stane? Jak moc náš život určuje náhoda? A existuje něco jako spřízněná duše? Hannah věří, že ano. A v obou světech je přesvědčená, že ji našla. 


Žádné komentáře:

Okomentovat