5. března 2017

Skóre







Autor: Elle KENNEDY

Originální název: The Score

Série: Off-Campus – 3. díl

Nakladatelství: Baronet

Vydání v ČR: 2017

Počet stran: 408






Oficiální anotace:
Allie Hayesová má problém. Blíží se promoce a ona zatím pořád netuší, co bude dělat po škole. Navíc si po krachu dlouhodobého vztahu léčí zlomené srdce a o žádný nový vztah nemá nejmenší zájem. Sex rozhodně nic nevyřeší, jenže pohlednému hokejistovi Deanu DiLaurentisovi je nemožné odolat. Alespoň na jednu noc touží Allie zapomenout na nejistou budoucnost, v níž na ni určitě nečeká král rychlovek na jednu noc.
Dean vždycky dostane, co chce. Holky, dobré známky, holky, slávu… holky. Prostě si rád užívá a zatím nepotkal ženu, jež by byla vůči jeho kouzlu imunní. Dokud nepoznal Allie. Za jedinou noc mu divoká blondýnka obrátila život vzhůru nohama – a teď se chce jenom přátelit? Tak to ani náhodou.
Když ale jeho život nabere nečekaný směr, Dean začne uvažovat, jestli není načase přestat skórovat a místo toho dát šanci lásce.


Recenze:
Elle Kennedy jsem dlouho odolávala. Když u nás loni vyšel Návrh, anotace mě nijak zvlášť nezaujala a, přiznejme si to, obálka dokonce lehce odrazovala. Protože nahá mužská hruď na přebalu? To působí trošku prvoplánově. Dnes, téměř po roce od Návrhu, jsem dočetla už třetí díl. Tentokrát s názvem Skóre. 

"To, že si mluvím pro sebe, neznamená, že jsem cvok!" - Allie

V tomhle díle se blíže seznamujeme s budoucí herečkou Allie, která je zároveň nejlepší kamarádkou Hanny (1.díl), a jedním z hvězdné hokejové čtyřky, Deanem. Tihle dva nemají snad nic společného, kromě stejné party přátel. Ona nebyla ve vážném vztahu naposledy snad ve školce a on je králem sexu na jednu noc. Jí trápí nejistá budoucnost, on žije ve vysněném Deanově světě – dělá jen to, co chce a kdy chce. Jenže stačí jeden neodbytný expřítel, láhev tequilly, prázdný dům a o zábavu je postaráno.  Obzvlášť vzhledem k tomu, že Dean by si s radostí dal říct znovu, ale Allie o tom nechce ani slyšet.

"Na střední ještě netušíš, o čem je skutečný život. Nevíš, o kolik ještě musíš doopravdy vyrůst." - Dean


Dalo by se čekat, že se díky té jedné noci roztočí bláznivý kolotoč malých tajemství, bláznivých omylů, vtipných okamžiků a samozřejmě nezávazného užívání. To se podařilo tak napůl. Skóre si bere od každého něco, jenže… Celkově to moc nedrží pohromadě, protože jediným pojítkem je Allie a Dean. Nenašla jsem tu žádnou větší dějovou linku jako v předchozích dílech. Autorka do děje sice zapojuje minulost obou hlavních protagonistů, ale hlavně z Deanovy strany to na mě působí spíš jako vycpávka než plnohodnotná součást příběhu. K tomu se pojí i délka jednotlivých částí. Některé mi přišly až přehnaně rozpitvané, začátek se pak přímo táhl. Naopak posledních 50 stran by si rozhodně zasloužilo více pozornosti a klidně i rozšíření. 

"Protože... Protože je to Dean. Dean DiLaurentis, největší holkař, jakýho známe. ... Je otravný a hrozný a vůbec to není můj typ." - Allie

Bohužel celkový dojem nezachránily ani hlavní postavy. Dean je sice sympaťák, o tom žádná, ale Garret a Logan z předchozích dílů mi přirostli k srdci určitě víc. Největší problém mám však s Allie. Nejen, že jsem si k ní nedokázala vytvořit pouto, ale chvílemi mi dokonce lezla na nervy. Některé její chování jsem moc nechápala a jen marně kroutila hlavou.
Navzdory všem zmíněným negativům jsem si čtení docela užila. Především díky Deanovi a jeho humoru, který dodává knize ten správný šmrnc. Je až neuvěřitelné, do jakých situací se dokázal dostat. Chvílemi jsem se dokonce musela smát nahlas (a směju se ještě teď, když si na některé momenty vzpomenu). 

"Nevíš, jestli není párty na koleji některýho bratrstva? Počkat, co to říkám. Jasně, že někde v Řecké čtvrti bude párty. Kdy jindy by těm úchylům taky nějaká holka dala, že jo?" - Summer (Deanova sestra)


Vzhledem k tomu, že jde o již třetí pokračování, nelze se vyhnout srovnání s předchozími díly. Možná za to částečně může, jak moc jsem se na vydání těšila. Každopádně, Skóre je pro mě z celé série nejslabší a klidně bych ho o pár stran zkrátila. Chybí mi tu větší dějová ucelenost a bohužel ani postavy nedosahují úrovně svých předchůdců. Humorné scény to však zvládnou vcelku obstojně vyvážit. Takže, i přes všechny námitky, Skóre není špatná volba. 

Hodnocení:




Mohlo by vás zajímat:

                    
         Božský milenec                           Návrh                                     Omyl



5 komentářů:

  1. Souhlasím s recenzí. Předchozí dva díly mi učarovaly více, tento mi tolik neseděl. Jsem zvědavá na čtvrtý, protože Tucker mi je sympatický už od prvního dílu. :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak vítej do party. Já zatím právě zaznamenala na Skóre spíš pozitivní ohlasy.:) Čtvrtý díl mě trochu děsí. Na jednu stranu, Tucker se zdá fajn, ale to těhotenství... Nevím, nevím.

      Vymazat
  2. Na tuhle sérii se chystám už delší dobu, ale ne a ne se k ní dostat... snad to brzy napravím, i když je škoda, že je tento díl horší než ostatní :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukala jsem před pár dny na víc hodnocení a můžu říct, že u Skóre je hodně rozdílné. Někomu se třeba naopak líbilo víc než předchozí díly.:)

      Vymazat
    2. V tom případě bude nejlepší, když si přečtu celou sérii a udělám si na každý díl vlastní názor :)

      Vymazat