27. května 2018

Vypůjčeno z knihovny 11




















nadále se v knihovně zvládám solidně zásobovat. S trochou nadsázky bych mohla dokonce podotknout, že jsem tam pečená vařená. Obrazně řečeno samozřejmě. Ovšem na druhou stranu, vzhledem k předpovědi počasí a teplotám, které nás příš týden čekají, by to brzo mohlo být i doslova. Ještěže existuje online rezervační systém. Díky němu jsem se mimochodem dostala i k dnešním novinkám. 

Ti z vás, kteří sledují Kávové knihy na instagramu už nejspíš o jedné z nich vědí. Minulý týden se mi do rukou dostala prvotina české autorky Magdaleny Mintové Falešný román. Ano, ani mé pozornosti tenhle román s roztomilým výrazně zeleným přebalem neunikl. Jen jsem čekala na vhodnou příležitost (a náladu) k přečtení. 

Druhou novinku jsem naopak netrpělivě vyhlížela dlouho dopředu. Milostný příběh spojený s cestováním po Evropě. Ideální kombinace. Tedy alespoň v tomhle duchu se nesla anotace knihy Mapa k tobě. Zároveň mě zaujalo, že autorem je muž, J. P. Monninger, a nikoli žena, jak tomu v tomhle žánru běžně bývá.  

Vypadá to, že se mám na co těšit. 




Falešný román - Magdalena Mintová


Když je váš tatínek bohatý a dává, proč toho nevyužít? Život v luxusu je přece tak krásný, tak lákavý. Jenže co když taťulda utáhne kohoutky a začne blábolit cosi o samostatnosti, odpovědnosti a skutečném životě? No, pak si třeba vymyslíte, že píšete román. Protože umělci, jak známo, mají náklady a křehkou duši, kterou by nemělo nic vykolejit, aby se dílo zadařilo. Jenže každý plán, jak zjistí naše hrdinka, má ošklivé nutkání se komplikovat a komplikovat až do úplného zbláznění. 




Mapa k toběJ. P. Monninger


Heather právě skončila školu, takže hodila za hlavu povinnosti mládí a povinnosti dospělosti na ni teprve čekají, takže udělá logickou věc: Vyrazí si s kamarádkama na cestu po Evropě, kde narazí na Jacka. Ten je o pár let starší a Evropou krouží kvůli sérii novinových článků. Zamilují se. Užívají si posledního svobodného léta. Jenže každé léto končí a osud je neúprosný. Zvláště když on má své temné tajemství… 


Žádné komentáře:

Okomentovat