26. června 2018

Falešný román









Autor: Magdalena MINTOVÁ 

Série: Falešný román - 1. díl 

Nakladatelství: Knižní klub 

Vydání v ČR: 2017 

Počet stran: 272 

Žánr: vtipný román pro holky 







Oficiální anotace:
Když je váš tatínek bohatý a dává, proč toho nevyužít? Život v luxusu je přece tak krásný, tak lákavý. Jenže co když taťulda utáhne kohoutky a začne blábolit cosi o samostatnosti, odpovědnosti a skutečném životě? No, pak si třeba vymyslíte, že píšete román. Protože umělci, jak známo, mají náklady a křehkou duši, kterou by nemělo nic vykolejit, aby se dílo zadařilo. Jenže každý plán, jak zjistí naše hrdinka, má ošklivé nutkání se komplikovat a komplikovat až do úplného zbláznění.


Recenze:
Falešný román mě poměrně dlouho míjel. Ne, že bych nevěděla o jeho existenci. Jen mě anotace nezaujala na tolik, abych si ho hned běžela koupit. Raději jsem si pěkně počkala až kolem "strastí české Bridget Jones" opadne největší humbuk. 


"Řekla bych, že máme tichou domácnost, jenže vzhledem k tomu, že otec vedle práská dvířky od skříněk a vůbec dělá všechno pro to, aby ukázal, kdo je tady hlava rodiny, by to nebyl úplně přesný výraz." - Ema


Rozmazlená zbohatlická dceruška Ema má jasný plán. Zůstat v rodinném sídle s tatínkovou kreditkou tak dlouho, jak jen to bude možné. Nejlépe navždy. Takže příbuzenstvu namluví, že píše román. Detektivní, zcela falešný, román. Víc než umělecké tvorbě se ale věnuje deníkovým zápiskům, kde rodinné příslušníky zrovna nešetří. A když na to otec přijde, pomyslný pohár jeho trpělivosti přeteče. Ema je tak ze dne na den nucena "žít na vlastní náklady". 


"Jak jsem už psala, je to hrozně stupidní. Asi si to pustím znovu." - Ema


Celý příběh sledujeme právě skrz Eminy deníkové záznamy. Podává nám téměř denní pohled na nejnovější vývoj svého, tak trochu tragikomického, života plného dramat. Námět mi přijde vcelku originální. Lehce nekonvenční zbohatlická rodinka zasazená do českého prostředí. Proč ne. Autorka celý příběh staví hlavně na neuvěřitelně bláznivých situacích, do kterých se hlavní protagonistka dostává především díky vlastnímu přičinění. Takže v knize rozhodně není nouze o humor.  
Bohužel mi přijde, že v některých momentech se ne zrovna pozitivně projevil věk autorky. Možná to byl úmysl, aby Ema působila tak nedospěle, ale často to působilo až přehnaně. 


"Jinak řečeno, rozhodně moje věta nedávala smysl, ale jestli něco dávala, bylo to oprávnění na místě mě odstřelit." - Ema


Rozhodně nelituji, že jsem se nakonec odhodlala Falešný román přečíst. Až na pár drobných nedostatků, a ne příliš okouzlující povahu hlavní hrdinky, je to ideální oddychovka. Plná absurdně humorných okamžiků a okořeněná trochou nevšední romantiky. A navíc se pěkně vejde do tašky. 


Hodnocení:







Mohlo by vás zajímat:

                          
     Nightingale way            Eleanor se má vážně skvěle      Má mě rád, nemá mě rád



Žádné komentáře:

Okomentovat