5. června 2016

Já, knižní bloger


Jsem tu opět s jedním knižním tagem. Narazila jsem na něj na stránkách Wallet of Infinity. Na rozdíl od jiných tagů se tenhle zaměřuje přímo na knižní blogery a jejich práci. Můžete se tedy dozvědět například, zda píšu ihned po dočtení knihy nebo co v mé recenzi rozhodně nesmí chybět. Nebudu to dlouho zdržovat a pojďte se rovnou podívat.



Kolik recenzí měsíčně vydáš? 
Kvůli téhle otázce jsem si musela projet celý archiv na blogu, abych to spočítala.:)) Některé měsíce jsou slabší, jiné (jako květen) podstatně lepší, ale v průměru napíšu tak 3-4 recenze. Ve většině případů si je neschovávám na později, ale rovnou putují na blog, k vám.:)


Píšeš recenzi hned po dočtení knihy (dokoukání filmy, použití výrobku...), nebo ji necháváš uležet?
Rozhodně nepíšu recenze hned. Někdy se do toho pustím po dvou dnech, jindy po týdnu a někdy nejsem schopná napsat recenzi ani po měsíci. (Jako u Hledám přítelkyni pro konec světa – stále tuhle knihu vstřebávám.)


Máš nějakou přípravu než se vrhneš do psaní?
Mám.:) Musím mít po ruce papír a tužku (nejdřív si píšu poznámky ručně), pak samotnou knížku a lepítka (abych si mohla označit zajímavé pasáže). A občas si k tomu taky ráda naleju skleničku vína, psaní jde potom lépe.:)


Co ve tvé recenzi určitě nesmí chybět?
V první řadě určitě můj osobní názor – jak na mě knihy působila, jaký ve mně zanechala dojem, co se mi líbilo a co mi naopak vadilo. Pak už je to spíš o tom, co mě na knize zaujalo a ráda přidávám alespoň jednu větu z knihy, která ji vystihuje.


  Jak dlouho ti trvá, než ji napíšeš?
Většinou nad tím se vším všudy (s vyfocením, následným výběrem fotek a celkovou úpravou na blogu) strávím tak kolem půl dne. Jde mi to pomalu, všechno musím zkontrolovat dvakrát.:))




Píšeš spíš kladné nebo negativní recenze?
Řekla bych, že kladné. Vyloženě negativní recenze mám zatím snad jen dvě. Zaprvé si vážím práce všech lidí, kteří za vydáním knížky stojí a potom, hodně si vybírám, co si přečtu – podle anotace a ukázky, pokud je k dispozici.


Pověz nám o tvé první recenzi (a připoj odkaz!)
Moje první recenze – Deset malých nadechnutí od K.A. Tucker. Zjednodušeně, kvůli téhle knize jsem vůbec začala s blogem. Tak moc se mě ten příběh dotkl a potřebovala jsem se o to s někým podělit. Vznikla recenze a o pár týdnů později i blog.:)


Kterou tvoji recenzi bychom si měli přečíst a proč? (opět odkaz)
Uff, to je těžké říct. Každou recenzi píšu, jak nejlépe dovedu a na všech následně vidím chyby.
Takže jako první vybírám nejnovější recenzi – Všude kolem černý les, protože jsem zatím neměla čas na ní hledat nedostatky.
Pokud bych si měla zvolit některé z předchozích hodnocení, nejspíš by moje volba padla na Počkám na Tebe. Na téhle recenzi shledávám zatím nejméně vad. Povedlo se mi vykreslit postavy, stručně popsat děj a celé to pěkně shrnout. Alespoň doufám.:)


Existuje naopak nějaká, za kterou se stydíš?
Neřekla bych, že přímo stydím, ale... Myslím, že bych tuhle recenzi mohla zvládnout lépe. Tahle kniha by si to určitě zasloužila.  Jde o Lásku pod parou.


Máš svoje osvědčené tipy, triky a rady pro ostatní, jak napsat dobrou recenzi?
Žádný vyloženě „osvědčený tip“ nemám. Řekla bych, že je důležité psát „ze srdce“,  o tom, jaký ve vás knížka zanechala dojem, co se vám líbilo, co ne a proč. Myslím, že každý musí sám vidět, jestli se mu recenze povedla nebo ne.



8 komentářů:

  1. Tenhle TAG je super :) A máme docela podobné návyky :) já většinou přečtu knížku, sepíšu si nějaký myšlenky "hrubou recenzi" do sešítku a necham to pár dní uležet a pak přepisuju na čisto do počítače.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem taky dřív dělala, teď si raději píšu poznámky už při čtení.:)

      Vymazat
  2. Ahoj,
    jsem moc ráda, že ses zapojila! Jak tak čtu tvpje odpovědi,připadám si jako recenzní amatér :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale vůbec. :D Co jsem tak koukala, myslím, že máme podobné návyky.:)

      Vymazat
  3. Tak tenhle tag je vážně moc zajímavý! Je zajímavé se takhle zase něco dozvědět z jiného pohledu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mi to přišlo jako fajn nápad, dozvědět se něco nového.:)

      Vymazat
  4. To je moc fajn Tag...jsem teda knižní bloger-začátečník, takže bych ho asi vyplnila až budu mít na blogu víc článků a recenzí :-)
    (Bohémská) bohemistka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si stále přijdu jako začátečník.:) Možná by bylo fajn vyplnit si tag teď a pak třeba za půl roku, za rok, a vidět, jak se zvyky změnily.:)

      Vymazat