26. ledna 2016

Nově v knihovně



 



Sem tam je potřeba si udělat menší (nebo i větší) radost.  Ať už jen tak nebo za odměnu. Minulý týden jsem úspěšně dokončila další zkouškové období, to si člověk zaslouží něco drobného. A co nejvíce potěší takového malého knižního nadšence, jako jsem já? Samozřejmě várka nových knih! Svou knižní odměnu jsem si objednala ze stránek Megaknihy.cz a můžu vám je jen doporučit. Dodání sice trvalo trošku déle (necelý týden), ale ceny mají bezkonkurenční (o tom svědčí fakt, že oproti běžnému knihkupectví jsem ušetřila více než 100 Kč, no neberte to.) Navíc, jako dárek k nákupu, přišla záložka a nálepka Milujeme čtení.





O které kousky se tedy rozrostla moje knihovna? Zaprvé tu máme Jednu malou lež od K. A. Tucker. Už jsem jí sice před nějakou dobou četla (a vy se můžete těšit na recenzi), ale je to kousek, který chcete mít doma.

Oficiální anotace:
Livia byla vždycky „slečna Dokonalá“, ale po nástupu na prestižní univerzitu zjišťuje, že to s ní zase tak skvělé není. Musí zvládnout první porážky, deziluzi, přizpůsobit své plány do budoucnosti a hlavně změnit přístup sama k sobě. A do toho se jí ještě připlete láska… není divu, že v tom víru změn natropí pár chybiček. Jenže chyby jsou od toho, aby se napravovaly, a nová Livia bude možná ještě mnohem zajímavější osobnost než ta, za kterou se kdysi považovala. (megaknihy.cz)

Druhou novinkou jsou Dcery z pera české autorky Kateřiny Dubské. Na tuhle knížku jsem přišla úplnou náhodou. Znáte ty chvíle, kdy čekáte na vlak, abyste si zkrátili dlouhou chvíli, zajdete do knihkupectví a prohlížíte si cokoli vám přijde pod ruku? Dobře, tak možná to zas tolik lidí nedělá. Každopádně, takhle jsem objevila Dcery.

Oficiální anotace:
Ve svém druhém románu autorka vypráví příběh čtyř generací své vlastní rodiny a jeho děj se ze Slovácka přesouvá do Prahy a do severních Čech. Zpočátku je velká stmelená rodina schopná společně čelit dopadům dějinných zvratů české historie, která až tragicky poznamenává osudy některých jejích členů.
Nositelkami síly celé rodiny jsou ženy, Josefčiny dcery, ale čím více se rozpadávají jejich vlastní manželství i původně pevné rodinné vztahy, tím osudověji o tuto sílu přicházejí. Jako místy až černá niť se knihou vinou otázky nad vztahy mezi ženami, které jsou zdánlivě příliš silné, a muži, kteří jsou zdánlivě příliš slabí, i vědomí, že jeden tragický okamžik v životě první generace dokáže poznamenat životy těch, kteří se teprve narodí a lidé sami zranění svá zranění přenášejí dál a dál.
Pestrá mozaika příběhů rodičů, dětí a vnuků nenechá čtenáře vydechnout svou někdy až brutální energií, přesto dává naději, že i sebetěžší rodinnou historii zatíženou mlčením a tajnostmi lze unést i zvládnout a hlavně ji nepředávat dalším generacím. (megaknihy.cz)

Žádné komentáře:

Okomentovat